Hop til indhold
Håndtryk mellem to der indgår en aftale

Sundhedsforsikring for medlemmer af P+

Se hvad du kan bruge en sundhedsforsikring til og tilmeld dig hurtigt og enkelt den fordelagtige aftale om en sundhedsforsikring for P+ medlemmer.

Tryg­hed i hverdagen handler ikke bare om at være rask. Det handler også om at være sikret hurtig behandling, hvis man bliver syg eller kommer til skade. Din sundhedsforsikring er din genvej til undersøgelse og behandling.

Dine fordele ved at være omfattet af en sundhedsforsikring

  • Hurtig adgang til undersøgelse og behandling
  • Øget tryghed i hverdagen
  • Svar inden for 1-2 arbejdsdage, når du har anmeldt dit behov for hjælp
  • Landsdækkende og kvalitetssikret behandlernetværk

Herudover får du adgang til alle Gjensidiges kundefordele, der rummer attraktive fordele og rabat på alt fra forsikringer til medicin og benzin.

Hvad dækker sundhedsforsikringen?

Se hvordan du er dækket som medlem af P+.

Dækninger

Privathospital og –klinik

Hvis du får en henvisning til speciallæge af din praktiserende læge, og skaden er dækningsberettiget, igangsættes undersøgelse eller behandling i vores kvalitetssikrede behandlernetværk indenfor 10 hverdage, fra vi har godkendt skaden. Du har også mulighed for at få dækket operation, røntgen eller ultralydsscanning samt andre former for diagnostiske undersøgelser. Efterkontrol og genoptræning efter operation i bevægeapparatet vil også være dækket.

Behandling/operation af kroniske lidelser

Får du konstateret en kronisk lidelse i forsikringstiden, kan du få dækket behandling eller operation i op til 6 måneder fra diagnosetidspunktet. Du kan også få dækket GLA:D-træning (Godt Liv med Artrose i Danmark), hvis du får konstateret slidgigt i knæ eller hofter, eller hvis du har en længerevarende ryglidelse. Træningen dækkes ud over de 6 måneder fra diagnosetidspunktet.

Fysisk behandling

Du kan få adgang til forskellige behandlingsformer såsom fysioterapi, kiropraktik, osteopati, zoneterapi og akupunktur for skader/lidelser i bevægeapparatet.

Psykisk behandling

Du har mulighed for at få dækket behandling af psykiske problemstillinger og mentale udfordringer hos en psykolog eller psykiater. Derudover tilbyder vi også akut krisehjælp ved alvorlige, pludselige hændelser.

Fodterapi

Du kan få dækket behandlinger ved en fodterapeut, hvis der er et sundhedsfagligt behov, fx nedgroede negle.

Diætist

Du har mulighed for at få dækket rimelig og nødvendig vejledning hos en autoriseret diætist, hvis der er en lægefaglig vurdering af, at din ernæringstilstand udgør en helbredsmæssig risiko.

Den forebyggende rådgivningslinje

Du kan få telefonisk rådgivning indenfor trivsel og livsstil. Vi tilbyder fx værktøjer til håndtering af stress eller værktøjer til fysiske livsstilsændringer som kost- og motionsvaner.

Gjensidiges misbrugslinje

Med misbrugslinjen kan du få anonym vejledning og rådgivning omkring problemstillinger og udfordringer ved at være i eller tæt på en relation med misbrug, herunder også mistanke om misbrug/overforbrug.

Sundhedskompas

Vi hjælper dig, uanset om din sygdom eller skade er dækket af sundhedsforsikringen eller ej. Med sundhedskompasset får du adgang til en personlig sundhedsrådgiver, der vil følge dig gennem hele behandlingsforløbet. Vi er klar til at hjælpe dig med vejledning og rådgivning indenfor undersøgelse og behandling, forebyggelse af skader samt klager og erstatning.

Misbrugsbehandling

Du kan få behandling for alkohol-, rusmiddel- og medicinmisbrug. Misbrugsbehandling dækkes med 1 forløb.

Ludomani

Du kan få behandling for diagnosticeret ludomani (pengespil). Ludomani dækkes med 1 forløb.

Kollektiv børnedækning

Din sundhedsforsikring giver ikke kun hurtig adgang til undersøgelse og behandling for dig selv. Alle dine børn (dine, mine og vores) under 24 år med folkeregisteradresse i Danmark, Sverige, Norge, Færøerne, Grønland eller Tyskland er automatisk dækket.

Vi anbefaler, at du registrerer dine børn online ved at logge ind på Min side under ”Opret min familie”. På den måde kan vi hurtigt identificere dem, hvis de skal have hjælp via forsikringen. Vær opmærksom på, at dækningen ophører den dag, det enkelte barn fylder 24 år.

Sådan tilmelder du dig

Som medlem af P+ kan du tilmelde dig aftalen om en sundhedsforsikring hos Gjensidige for kun 4.294,05 kr. årligt inkl. skadesforsikringsafgift på 1,1% af prisen på forsikringen og inkl. garantifondsbidrag på 10 kr. Prisen er gældende til og med 01.12.2025. Klik på boksen forneden, log ind og udfyld formularen.

Første opkrævning er gratis. Tilmelder du din sundhedsforsikring til Betalingsservice, undgår du fremtidige opkrævningsgebyrer på 50 kr. pr. opkrævning. Tilmeld dig Betalingsservice.

OBS: Hvis du er fyldt 60 år og ikke har haft en sundhedsforsikring hos Gjensidige via P+ i forvejen, kan du købe en privat sundhedspakke.

Er du allerede tilmeldt?

Hvis du allerede har tilmeldt dig sundhedsforsikringen og har brug for at se præcis, hvilke dækninger, der gælder for dig, kan du finde en oversigt på Min side. 

Log ind på Min side
Vær opmærksom på karensperioden

For dig, din ægtefælle/samlever og dine børn gælder det, at undersøgelse og behandling af sygdomme og skader opstået før tilmelding, først er dækket efter 6 måneders forsikring (karensperiode).

Har din familie haft sundhedsforsikring hos et andet selskab, kan den optjente anciennitet overføres og modregnes i karensen. Dog må der ikke være et slip imellem de to forsikringer. Det betyder, at forsikringen skal starte dagen efter, at din families forsikring ophørte. Ophører forsikringen fx d. 31.12, skal den nye forsikring træde i kraft 01.01 for, at den optjente anciennitet kan overføres og modregnes.

Bliv klogere på detaljerne

Betingelser I betingelserne kan du læse alle detaljerne om din sundhedsforsikring. Bemærk, at der er tale om bruttobetingelser, og der derfor kan være dækninger og betingelser, som ikke er relevante fordig. Når du har købt forsikringen, kan du altid logge ind på Min side og se hvilke dækninger, der gælder for dig.

Produktark I produktarket får du et hurtigt overblik over, hvad sundhedsforsikringen dækker og ikke dækker.

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller en skade, er du velkommen til at kontakte os her.

Har du anmeldt en skade?

Har du anmeldt en skade, kan du følge din sag på Min side.