Hop til indhold

Hvordan vil du betale?

For os betyder det ikke noget, hvordan du betaler. Vi vil bare gerne have, du vælger den betalingsform, der passer bedst til dig.   

Tilmeld dig betalingsservice

Der er flere fordele ved et betale via betalingsservice. 

  • Dine forsikringer automatisk bliver betalt til tiden.
  • Du kan betale dine forsikringer månedligt.
  • Det hele kører automatisk, så du kan bruge din tid på andet end at betale regninger. 

Du bestemmer selv

Det er op til dig, om du vil betale via indbetalingskort eller betalingsservice. Det koster 7 kr. pr. betaling med betalingsservice.

Tilmeld din sundhedsforsikring til betalingsserviceTilføj din privatforsikring til betalingsservice

Du kan skrive en mail til os på service@gjensidige.dk, hvor du oplyser registrerings- og kontonummer, og om der ønskes årlig eller månedlig betaling. Husk at oplyse policenummer til forsikringen du ønsker bliver tilmeldt.

Du kan også tilmelde dig betalingsservice ved at give os besked, næste gang du taler med os eller via din bank. 

Årlig betaling

Du kan vælge at modtage dit indbetalingskort fysisk eller digitalt, hvis du betaler årligt. Et fysisk indbetalingskort koster 50 kr. pr betaling, og et digitalt indbetalingskort koster 30 kr. pr. betaling.

Ønsker du at få indbetalingskortet fysisk, skal du bare kontakte os. Giv os et kald på 70 10 90 09 eller skriv til os, så hjælper vi dig videre.  Du kan ændre, om du får indbetalingskortet fysisk eller digitalt når som helst. 

Månedlig betaling

Du kan også vælge at betale månedligt. Fordele ved det kan fx være:

  • Du får bedre overblik over din økonomi. 
  • Du kan betale forsikringen i mindre bidder, og gøre betalingen mere overskuelig. 
  • Du slipper for at betale forud for din forsikring. 

Ønsker du at betale månedligt, skal du bare give os et kald på 70 10 90 09 eller skrive til os. Hvis du vil betale månedligt, kræver det, at du er tilmeldt betalingsservice. Du kan ændre, hvordan du vil betale når som helst – vi hjælper gerne. Hvis du allerede har betalt din forsikring med et indbetalingskort, får du penge tilbage for de måneder, du ikke har brugt endnu.

Du kan ikke tilføje din sundhedsforsikring til månedlig betaling.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Jeg har skiftet bank, hvordan flytter jeg min betalingsserviceaftaler til den nye bank?

Hvis ikke din nye bank har sørget for at flytte dine betalingsserviceaftaler over til dem, så vil de fortsat blive opkrævet på din gamle konto. Er der ikke længere dækning på kontoen, vil betalingen blive afvist, og du modtager et indbetalingskort, som du kan tilmelde på ny.

Du kan også  kontakte din nye bank, hvis din forsikring ikke fremgår af oversigten over betalingsserviceaftaler i din nye bank.

Hvordan ændrer jeg datoen for den månedlige betaling?

Du kan desværre ikke ændre betalingsdatoen. Betalingsdatoen er fastsat til altid at være den 1. i måneden.

Hvordan tilmelder/afmelder jeg mine forsikringer betalingsservice?

Tilmelding Ring til os eller giv os besked, næste gang du taler med os. Du kan også tilmelde dine forsikringer til Betalingsservice via din netbank og det indbetalingskort, du har fået tilsendt fra os.

Betalingsservice er den billigste og mest effektive løsning til automatisk betaling af dine forsikringer. Gebyret koster 7 kr. per betaling. Til sammenligning koster en betaling med et indbetalingskort 58 kr.

OBS! Du skal tilmelde din sundhedsforsikring direkte til Betalingsservice ​ Tilmeld din sundhedsforsikring på betalingsservices hjemmeside uden at logge ind. Når du tilmelder dig, skal du selv angive følgende: - CPR-nr. (som i følgende eksempel 0101701111)​ - Reg. nr. og kontonr. ​ - Policenr. (dit policenr. er dit CPR-nr, som du skal skrive som i følgende eksempel 0101701111)​ Afmelding Du kan opsige din betalingsserviceaftale via din bank. Husk, at hvis du opsiger din betalingsserviceaftale med månedlige betaling, retter vi det automatisk til årlig betaling med indbetalingskort, som koster 58 kr. pr. betaling. 

Jeg har for nylig tilmeldt min forsikring til betalingsservice, men får alligevel tilsendt et indbetalingskort. Hvad gør jeg?

Du skal altid betale de indbetalingskort du modtager. Det er først når din regning fremgår af din betalingsoversigt, at du kan se bort fra et evt. indbetalingskort. Betalingsservice sender dig i slutningen af hver måned en  betalingsoversigt, som viser hvilket beløb, der bliver trukket samt hvilken periode, der betales for.

Jeg har tilmeldt min forsikring til månedlig betaling, hvorfor opkræves jeg for mere end 1 måned?

Det kan skyldes to ting:

  • Er det den første opkrævning for forsikringen, så er opkrævningens beløb altid for den indeværende måned plus næste måned.
  • Hvis det månedlig beløb ligger under vores grænse for opkrævninger, som er 30kr., vil den ikke blive opkrævet. I disse tilfælde vil vi først sende en opkrævning, når den samlede skyldige saldo er over denne grænse.
Jeg kan ikke få lov til at tilmelde min forsikring til betalingsservice. Hvad gør jeg?

Hvis du ikke kan tilmelde din forsikring til betalingsservice, kan du ringe til os på 70 10 90 09. Så hjælper vi dig med at ordne det.

Når jeg foretager ændringer af mine forsikringer, hvorfor ændres beløbet så ikke i betalingsserviceaftalen?

Hvis ændringen af dine forsikringer er sket efter vi har sendt besked til betalingsservice, vil ændringen først fremgå af næste opkrævning. Men naturligvis med tilbagevirkende kraft.

Jeg har ændret mine forsikringer. Hvad sker der nu?

Hvis du foretager en ændring på din forsikring, så prisen bliver billigere fx ved at fjerne en dækning, trækker vi beløbet fra din næste betaling.

Hvis du har valgt at betale din forsikring via betalingsservice, reduceres eller øges beløbet automatisk, når du laver en ændring på din forsikring.

Hvis du har opsagt en forsikring får du udbetalt dit tilgodehavende på din Nem-konto. Har du opsagt din forsikring frem i tiden fx fra om to måneder, vil dine eventuelle resterende opkrævninger være på indbetalingskort. Betalingsserviceaftalen stopper nemlig samme dag, som vi modtager opsigelsen af din forsikringen fra dig eller et andet forsikringsselskab. Har du opsagt dine forsikringer?  Din forsikring ophører til den aftalte dato, og har du et tilgodehavende, sender vi det retur på din Nem-konto. Hvis der er en skyldig saldo på policen, modtager du et indbetalingskort på dette beløb. 

Bemærk, at du ikke kan opsige ansvarsforsikringer uden at et andet selskab overtager forsikringen fx på din bil eller dit hus, hvis du har lånt penge i det.

Hvad sker der, hvis jeg ikke har dækning på min bankkonto?

Hvis du ikke har midler på din bankkonto til at betale en opkrævning via Betalingsservice og opkrævningen derfor mislykkes, sender vi dig automatisk et indbetalingskort, som du kan betale i stedet.

Kontakt os på 70 10 90 09, hvis du har svært ved at betale eller ikke kan nå det inden betalingsdatoen, så vi sammen kan finde en løsning hurtigst muligt.

Det er længe siden jeg har tilmeldt min forsikring til Betalingsservice, men jeg får stadig indbetalingskort. Hvad sker der?

Vi sender indbetalingskort, hvis tilmeldingen til Betalingsservice ikke er gennemført. Du bør derfor betale indbetalingskortet, indtil forsikringen fremgår af din betalingsoversigt, og du ikke længere modtager indbetalingskort.

Hvis du ikke betaler dit indbetalingskort inden for fristen, vil du automatisk modtage en rykker. Hvis du allerede har modtaget en rykker eller du fortsat modtager indbetalingskort, kan du kontakte os på telefon 70 10 90 09. Så finder vi sammen ud af hvad der er sket, og sørger for at få din forsikring tilmeldt Betalingsservice korrekt. 

Jeg har modtaget flere indbetalingskort, hvilken et skal jeg betale?

Benyt altid det indbetalingskort du har modtaget sidst for hver forsikring. Den viser nemlig de seneste ændringer. Datoen for udsendelsen står øverst i højre hjørne.

Hvis du har flere forsikringer hos os i Gjensidige, modtager du et indbetalingskort pr. forsikring. Du kan se hvilken forsikring hvert indbetalingskort er relateret til, ved at se på policenummeret, som står på indbetalingskortet.

Hvad sker der, hvis jeg betaler for sent?

Hvis du betaler din forsikring for sent, risikerer du, at din forsikring begrænses eller ophører. Vi anbefaler derfor altid, at du kontakter os på 70 10 90 09, hvis du har svært ved at betale eller ikke har nået det inden betalingsdatoen, så vi sammen kan finde en løsning hurtigst muligt.