Hvordan vil du betale?
For os betyder det ikke noget, hvordan du betaler. Vi vil bare gerne have, du vælger den betalingsform, der passer bedst til dig.
Tilmeld dig betalingsservice
Der er flere fordele ved et betale via betalingsservice.
- Dine forsikringer automatisk bliver betalt til tiden.
- Du kan betale dine forsikringer månedligt.
- Det hele kører automatisk, så du kan bruge din tid på andet end at betale regninger.
Du bestemmer selv
Det er op til dig, om du vil betale via indbetalingskort eller betalingsservice. Det koster 7 kr. pr. betaling med betalingsservice.
Du kan skrive en mail til os på service@gjensidige.dk, hvor du oplyser registrerings- og kontonummer, og om der ønskes årlig eller månedlig betaling. Husk at oplyse policenummer til forsikringen du ønsker bliver tilmeldt.
Du kan også tilmelde dig betalingsservice ved at give os besked, næste gang du taler med os eller via din bank.
Årlig betaling
Du kan vælge at modtage dit indbetalingskort fysisk eller digitalt, hvis du betaler årligt. Et fysisk indbetalingskort koster 58 kr. pr betaling, og et digitalt indbetalingskort koster 30 kr. pr. betaling.
Ønsker du at få indbetalingskortet fysisk, skal du bare kontakte os. Giv os et kald på 70 10 90 09 eller skriv til os, så hjælper vi dig videre. Du kan ændre, om du får indbetalingskortet fysisk eller digitalt når som helst.
Månedlig betaling
Du kan også vælge at betale månedligt. Fordele ved det kan fx være:
- Du får bedre overblik over din økonomi.
- Du kan betale forsikringen i mindre bidder, og gøre betalingen mere overskuelig.
- Du slipper for at betale forud for din forsikring.
Ønsker du at betale månedligt, skal du bare give os et kald på 70 10 90 09 eller skrive til os. Hvis du vil betale månedligt, kræver det, at du er tilmeldt betalingsservice. Du kan ændre, hvordan du vil betale når som helst – vi hjælper gerne. Hvis du allerede har betalt din forsikring med et indbetalingskort, får du penge tilbage for de måneder, du ikke har brugt endnu.
Du kan ikke tilføje din sundhedsforsikring til månedlig betaling.
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Hvis ikke din nye bank har sørget for at flytte dine betalingsserviceaftaler over til dem, så vil de fortsat blive opkrævet på din gamle konto. Er der ikke længere dækning på kontoen, vil betalingen blive afvist, og du modtager et indbetalingskort, som du kan tilmelde på ny.
Du kan også kontakte din nye bank, hvis din forsikring ikke fremgår af oversigten over betalingsserviceaftaler i din nye bank.
TilmeldingRing til os eller giv os besked, næste gang du taler med os. Du kan også tilmelde dine forsikringer til Betalingsservice via din netbank med det indbetalingskort, vi har sendt til dig.
Betalingsservice er den billigste og nemmeste måde at betale forsikringer automatisk på. Det koster 7 kr. per opkrævning, hvorimod det koster det 30 kr. per opkrævning for et digitalt indbetalingskort og 58 kr. per opkrævning for et fysisk indbetalingskort.
OBS! Du skal tilmelde din sundhedsforsikring direkte til Betalingsservice. Betalingsservices hjemmeside. Her skal du indtaste:
Har du en sundhedsforsikring, skal du tilmelde den direkte på- CPR-nr. (som i følgende eksempel 0101701111)
- Reg. nr. og kontonr.
- Policenr. (gentag blot dit CPR-nr.)
Afmelding
Du kan opsige din betalingsserviceaftale via din bank. Husk, at hvis du opsiger din betalingsserviceaftale med månedlige betaling, retter vi din betalingsmetode til digitalt indbetalingskort med årlig betaling, som koster 30 kr. pr. betaling.Du kan desværre ikke ændre betalingsdatoen. Betalingsdatoen er fastsat til altid at være den 1. i måneden.
Har du ændret i din forsikring, så prisen bliver højere eller lavere, vil prisændringen ske automatisk, og opkrævningen i din næste faktura vil blive justeret.
Hvis du har opsagt en forsikring får du udbetalt dit tilgodehavende på din Nem-konto. Har du opsagt din forsikring frem i tiden fx fra om to måneder, vil dine eventuelle resterende opkrævninger være på indbetalingskort. Betalingsserviceaftalen stopper nemlig samme dag, som vi modtager opsigelsen af din forsikringen fra dig eller et andet forsikringsselskab.
Har du opsagt dine forsikringer? Din forsikring ophører til den aftalte dato, og har du et tilgodehavende, sender vi det retur på din Nem-konto. Hvis der mangler betaling på policen, vil du modtage et indbetalingskort med det skyldige beløb.Vær opmærksom på, at du ikke kan opsige ansvarsforsikringer på fx din bil eller dit hus, hvis du har lånt penge i det, uden at et andet selskab overtager forsikringen.
Hvis du betaler din forsikring for sent, risikerer du, at din forsikring begrænses eller ophører.
Hvis du ikke kan tilmelde din forsikring til betalingsservice, kan du ringe til os på 70 10 90 09. Så hjælper vi dig med at ordne det.
Hvis ændringen af dine forsikringer er sket efter vi har sendt besked til betalingsservice, vil ændringen først fremgå af næste opkrævning. Men naturligvis med tilbagevirkende kraft.
Hvis du ikke har midler på din bankkonto til at betale en opkrævning via Betalingsservice og opkrævningen derfor mislykkes, sender vi dig automatisk et indbetalingskort, som du kan betale i stedet.
Som udgangspunkt bør du benytte det indbetalingskort, der er afsendt senest for den enkelte forsikring - den viser nemlig de seneste ændringer. Du kan se, hvilken forsikring hvert indbetalingskort er relateret til ved at se på policenummeret, som står på indbetalingskortet. Datoen for afsendelsen står øverst i højre hjørne.70 10 90 09.
Er du i tvivl om, hvilket indbetalingskort, du skal bruge, kan du altid se din pris på Min side eller ringe til os på tlf.Vi sender indbetalingskort, hvis tilmeldingen til Betalingsservice ikke er gennemført. Det er først, når din regning fremgår af din betalingsoversigt, at du kan se bort fra et evt. indbetalingskort. Betalingsservice sender dig i slutningen af hver måned en betalingsoversigt, som viser hvilket beløb, der bliver trukket samt hvilken periode, der betales for. Du bør derfor betale indbetalingskortet, indtil forsikringen fremgår af din betalingsoversigt, og du ikke længere modtager indbetalingskort.
Hvis du ikke betaler dit indbetalingskort inden for fristen, vil du automatisk modtage en rykker. Hvis du allerede har modtaget en rykker eller du fortsat modtager indbetalingskort, kan du kontakte os på tlf. 70 10 90 09. Så finder vi sammen ud af, hvad der er sket, og sørger for at få din forsikring tilmeldt Betalingsservice korrekt.
Det kan skyldes to ting:
- er det første gang, vi opkræver betaling, vil du altid blive opkrævet for den indeværende måned + næste måned.
- er beløbet, vi skal opkræve, under vores opkrævningsgrænse (30 kr.), vil vi først opkræve pengene, når det skyldige beløb overstiger 30 kr. Derfor kan du opleve, at opkrævningsperioden er længere end en måned.