Anmeld en sag på din sundhedsforsikring
Uanset om du er forsikret via dit arbejde eller som privat person, kan du anmelde din skade her.Do you want to file a claim in English?
1. Har du en lægehenvisning?
Har du en henvisning fra din læge, er du velkommen til at uploade den sammen med din anmeldelse. Hvis vi får brug for en henvisning til at behandle din sag, og du ikke har sendt én med, kontakter vi dig inden for to hverdage.
Opfylder du ikke kriterierne for en henvisning, kan du indsende et notat fra lægen med en lægefaglig vurdering.
2. Log ind på Min side
På Min side kan du udfylde en anmeldelse og fx uploade din henvisning samt udfylde en samtykkeerklæring, så vi kan indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for behandlingen af din sag.
Så hurtigt får du hjælp
Når vi modtager din anmeldelse, behandler vi din sag i løbet af 1-2 arbejdsdage. Herefter får du svar på, om din sundhedsforsikring dækker. Dækker forsikringen, hjælper vi dig videre til undersøgelse og behandling hurtigst muligt.
Behandlere i hele landet
Vi hjælper dig med at finde et privathospital eller en privatklinik med den rette ekspertise til at undersøge eller behandle dig. Med vores landsdækkende netværk af behandlere, kan vi ofte finde et sted tæt på din bopæl.
Vil du tale med os?
Vores sagsbehandlere i Sundhedscenteret er klar til at hjælpe dig med dine spørgsmål, hvis du ikke finder svar her på siden eller har brug for hjælp til at anmelde din sag - uanset om du selv betaler din forsikring eller har den gennem din arbejdsgiver eller medlemsorganisation.
Adgang til Den Forebyggende Rådgivningslinje
Med vores sundhedsforsikring har du adgang til Den Forebyggende Rådgivningslinje, der kan hjælpe med professionel rådgivning indenfor både trivsel og livsstil til. Har du lyst til at komme i kontakt med vores rådgivningsteam, kan du ringe på 88 18 65 90.
Fuldmagt og samtykke
Hvis du skal anmelde en sag på sundhedsforsikringen for andre voksne end dig selv, skal du have en fuldmagt. Det samme gælder for dit barn, hvis barnet er mellem 15 og 17 år.
Ofte stillede spørgsmål
Du kan altid ringe på 88 18 67 20 og snakke med os i Sundhedscentret, men ønsker du en konkret vurdering, skal du udfylde en anmeldelse via Min side.
Du kan se vores svar på din anmeldelse på Min side under 'Indbakke', derefter 'Mine dokumenter'.
Vi behandler din anmeldelse inden for 1-2 arbejdsdage fra vi har modtaget den. Herefter sender vi dig et skriftligt svar på Min side.
Hvis du laver en anmeldelse på dit barn under 15 år, modtager du svar i din e-Boks dagen efter, at sagen er blevet færdigbehandlet.
Har du et akut behov, kan vi vælge at dække fysioterapi/kiropraktik, hvis du blot laver en anmeldelse senest 7 dage efter første behandling. For alle andre behandlinger skal du have godkendt din anmeldelse først. Heldigvis kan du regne med svar på din skadeanmeldelse i løbet af 1-2 hverdage. Du kan nemt, hurtigt og sikkert anmelde din sag på online på Min side, hvor du også modtager svar på din anmeldelse.
Skal du til speciallæge, så visiterer vi dig til rette privatklinik eller privathospital, når vi godkender din skade.
Skal du til øvrig undersøgelse eller behandling såsom ved fysioterapeut, kiropraktor eller psykolog, kan du selv vælge, om du vil benytte en behandler fra vores behandlernetværk, eller om du selv vil vælge din behandler.
Ja det kan du godt. Præcis hvordan afhænger dog lidt af hvem, du skal anmelde sagen for:
Børn under 15 år: Log ind på Min side med dit eget MitID. Tryk på Anmeld sag. Derefter kan du vælge at anmelde sagen for dit barn, så længe barnet ikke er fyldt 15 år.
Børn over 15 år eller en anden voksen:Hvis du skal anmelde en sag for andre end dig selv, der er over 15 år, skal du og personen, som har behandlingsbehovet, udfylde en fuldmagt.
Det betyder, at du ikke har mulighed for at anmelde for fx en kollega, en ven, en ægtefælle/samlever eller dine børn over 15 år, medmindre der er underskrevet en skriftlig fuldmagt fra personen med behandlingsbehovet.
Er dit barn over 15 år, kan dit barn også også logge ind med sit eget MitID/Samleikin og selv anmelde sagen - så behøves en fuldmagt ikke.
Vær opmærksom på, at hvis du anmelder sagen for dit barn, så kan vi desværre ikke sende dig informationer omkring anmeldelsen (fx kopi af anmeldelsen, svar på anmeldelsen osv.) på Min side.
Skal du til speciallæge, og er der mere end 60 km. mellem din bopæl og behandleren, så dækker vi transportudgifterne (befordringsgodtgørelse), som overstiger udgifterne til de første 60 km.
Befordringsgodtgørelsen afregnes efter statens laveste kilometertakst jfr. ligningsloven. Du kan bede om refusion af dine transportudgifter på Min side.
Du skal kontakte Nordic Netcare på tlf: 7020 9499, så hjælper de dig videre.
Som forsikringsselskab har vi ikke adgang til borgernes helbredsoplysninger, henvisningshotellet eller REFHOST.
Du skal derfor selv hente din lægehenvisning på sundhed.dk og efterfølgende uploade den til os på Min side.
Når du uploader eller sender en lægehenvisning til os, lægger vi den på din sag. På Min side kan du under "Mine anmeldelser" klikke på "Se relaterede dokumenter". Her vil det fremgå, om der er tilknyttet en lægehenvisning på din sag. Du kan dog ikke åbne og se lægehenvisningen, efter du har du uploadet den til os.