Hop til indhold

Lad os tage en snak

Nogle gange er det bare lettere at tale sammen. Vi sidder klar på telefonerne.

Find telefonnummer

Skade og akut hjælp

Spørgsmål til din skade, erstatning eller behandling 88 18 69 82 Man–tors 8:30–18 Fre 8:30–16:00

Er du kunde hos PenSam Forsikring og har en skade? 88 18 64 82 Man–ons: 9–16 Tors-fre: 10-16

Akut sygdom, skade og hjælp på rejse 88 24 73 10  Åben 24/7 Akut skadeservice  70 10 90 09  Åben 24/7 Vejhjælp 70 22 00 91 Åben 24/7

Andre spørgsmål og køb af flere forsikringer

Spørgsmål til dine aftaler, betaling og køb af flere forsikringer 88 18 69 50 Man–tors 8:30–18 Fre 8:30–16 Er du kunde hos PenSam Forsikring? 88 18 64 73 Man–fre 8:30–16 Er du ikke kunde hos os endnu? 88 18 66 90 Man-tors: 8:30-18 Fre: 8:30-16

Ofte stillede spørgsmål

Jeg forstår ikke beløbet på min regning. Hvad gør jeg?

Der kan være flere ting, der spiller ind og gør det kompliceret at forstå regninger og betalinger. En række af disse spørgsmål er samlet her. Har du andre spørgsmål til din betaling, er du altid velkommen til at kontakte vores dygtige rådgivere på 88 18 67 37. Hvorfor er beløbet på min regning ikke det samme som aftalt?  Hvis du betaler månedligt for dine forsikringer, kan du opleve, at beløbet på din regning er anderledes den første måned, du betaler. Dette kan både skyldes, at du bliver opkrævet for en længere periode end en måned. Fx hvis du har købt din forsikring på en skæv dato, eller at du ændrer din betaling fra årlig til månedlig. Det kan også skyldes, at vi, ligesom alle andre danske forsikringsselskaber, opkræver årlige gebyrer. Er du i tvivl om, hvilket beløb du betaler for din forsikring, kan du altid tjekke dine fremtidige betalinger på din betalingsplan under Min side.

Hvorfor er prisen på min forsikring pludselig anderledes end tidligere i år?  Vi indeksregulerer årligt prisen på vores forsikringer. Reguleringen følger Danmarks Statistik, og tilpasses derfor efter samfundets udvikling. Lige nu er samfundet præget af inflation, hvilket får priserne til at stige, men indeksreguleringen kan både få priserne til at stige og falde. Hvorfor bliver mine forsikringer ikke trukket via betalingsservice? Der kan være flere årsager til, at dine forsikringer ikke bliver trukket, som de skal. Vi vil gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvad årsagen er. Det gør vi bedst, hvis vi kan tale med dig. Kontakt os på 88 18 67 37.

Hvordan kan jeg tilmelde min forsikring til betalingsservice?

Du kan skrive en mail til os på service@gjensidige.dk, hvor du oplyser registrerings- og kontonummer, og om der ønskes årlig eller månedlig betaling. Husk at oplyse policenummer til forsikringen du ønsker bliver tilmeldt. OBS! Du skal tilmelde din sundhedsforsikring direkte til Betalingsservice. ​ Tilmeld din sundhedsforsikring på betalingsservices hjemmeside uden at logge ind. Når du tilmelder dig, skal du selv angive følgende:

  • CPR-nr. (som i følgende eksempel 0101701111)​
  • Reg. nr. og kontonr. ​
  • Policenr. (dit policenr. er dit CPR-nr, som du skal skrive som i følgende eksempel 0101701111)​
Se mere om betalingsservice
Akut sygdom, skade og hjælp på rejse

Har du en akut sygdom eller brug for akut hjælp på din rejse kan du altid ringe på vores telefon 88 24 73 10, som har åben 24/7.

Hvorfor kan jeg ikke få oplysninger om forsikringer, der står i min samlevers navn?

Grundet persondataloven (GDPR), er det kun forsikringstageren, der kan få oplyst informationer omkring forsikringen. Det betyder, at der vil være ting, vi ikke kan oplyse dig om, selvom du er samlevende/ægtefælle til forsikringstageren. Som samlever/ægtefælle har du ikke automatisk ret til fx at ændre en forsikring. Dog kan denne udfordring løses ved at oprette en fuldmagt. Ønsker du at lave en fuldmagt til fx din samlever/ægtefælle, kan du kontakte os på 88 18 67 37, og så vil vi hjælpe dig.

Hvordan forholder jeg mig til dødsbo som efterlever?

Vi ved, at der er mange ting at forholde sig til, når din nærmeste går bort, og det kan være rigtig svært. Derfor vil vi gerne hjælpe dig med den del, der handler om forsikringer.

Hvis du ønsker at flytte jeres forsikringer over i et andet navn eller opsige forsikringerne, har vi brug for en kopi af skifteretsattesten. Grundet persondataloven må vi ikke foretage ændringer på forsikringen, hvis vi ikke har attesten.

Er der tale om en bilforsikring, der skal overflyttes, skal du også huske at omregistrere bilen hos SKAT. Hvis du ikke når, at omregistrere bilen indenfor 6 måneder efter, at vedkommende er gået bort, bliver bilforsikringen automatisk lukket. Du kan omregistrere bilen her. Når du omregistrere bilen til et andet navn, fx dit eget, skal du samtidig kontakte os for at få lavet en ny bilforsikring. Du kan kontakte os på 88 18 67 37, eller udfylde dine oplysninger og blive ringet op her.

Hvor kan jeg finde mine policer/faktura/tilbud?

Hvis du har problemer med at finde dine policer, faktura eller forsikringstilbud, kan vi hjælpe dig. Du finder dine policer og faktura på Min side under fanen ’Mine dokumenter’. Har du brug for at finde dine tilbud, skal du benytte fanen ’Mine tilbud’.

Log ind på Min side her
Hvem skal jeg ringe til, hvis jeg har akut brug for Vejhjælp?

Står du i en situation, hvor du har brug for hjælp her og nu, kan du døgnet rundt kontakte vejhjælp på 70 22 00 91.

Jeg har solgt min bil. Hvordan stopper jeg min forsikring?

Når du sælger din bil, er det vigtigt at sørge for, at bilen bliver omregistreret hos SKAT. Lige så snart den er det, får vi besked om det og kan opsige din bilforsikring for dig. Det vil altså sige, at forsikringen stopper automatisk, når bilen omregistreres. Det kan du gøre her. Køber du en ny bil, efter du har solgt den gamle, skal du købe en ny bilforsikring. Det kan du gøre ved at ringe til os på 88 18 67 37 eller købe forsikringen her.

Hvilke forsikringer skal jeg have for at få samlerabat?

Du kan opnå samlerabat på 10 %, hvis du har minimum tre af følgende forsikringer hos os. Forsikringerne, der giver mulighed for rabat er:

  • Bilforsikring
  • Indboforsikring
  • Husforsikring
  • Fritidshusforsikring
  • Ulykkesforsikring
  • Ejerskifteforsikring
Hvordan opsiger jeg min forsikring?

Hvis du ikke længere har brug for din forsikring, kan vi hjælpe dig med at opsige den. Du opsiger din forsikring ved at ringe til os på 88 18 67 37 mandag-torsdag 8:30-18 og fredag 8:30-16. Der er forskel på, hvornår du opsiger din forsikring hos os. Du kan se meget mere om opsigelse og gebyrer på vores hjemmeside.

Se mere om opsigelse og gebyrer

Er du uenig i vores afgørelse?

Vi vil rigtig gerne tale med dig, hvis du er utilfreds med os eller er uenig i den afgørelse, vi har truffet.