Hop til indhold

Anmeld skade på indboforsikring

Spar tid og undgå telefonkø

Anmeld skader online på kun 10 min.

Anmeld din skade når det passer dig

Sådan anmelder du en skade

  1. Log ind med MitID
  2. Tryk på den forsikring du ønsker at anmelde en skade på
  3. Vælg den dato hvor skaden skete
  4. Fortæl om skaden
  5. Upload relevante dokumenter, såsom kvitteringer og billeder
  6. Bekræft dine kontaktoplysninger

Undervejs kan du altid gemme dine oplysninger og fortsætte anmeldelsen senere.

Når du har anmeldt din skade

  1. Vi tilknytter en skadesbehandler på din sag inden for 2-5 hverdage.
  2. Har vi brug for yderlige informationer til sagen vil vi kontakte dig på mail eller telefon.
  3. Vi vurderer din sag. Er det en større skade fx en brand, hjælper en taksator med at vurdere skaden og guider dig igennem forløbet.
  4. Herefter afsluttes sagen. Din selvrisiko vil i de fleste tilfælde blive modregnet i din samlede erstatning, og du modtager en opgørelse på Min side.
  5. Afslutningsvis modtager du et link til vores webshop for skadeserstatning, hvor du kan købe nye udgaver af de beskadigede ting til priser, der er lavere end markedet. Du kan også vælge at få det beløb, som vi kan genskaffe genstandene til, overført til din konto i stedet.

Ofte stillede spørgsmål

Hvor finder jeg forsikringsbetingelserne?

Du finder forsikringsbetingelserne på Min side. Det er en god idé at læse betingelserne, inden du melder en skade.

Log ind på Min side og se dine betingelser
Skal jeg betale selvrisiko på min skade?

Hvis du har valgt en generel selvrisiko på din indboforsikring, er den gældende for de skader, der er dækket på forsikringen. Du kan se det generelle selvrisikobeløb på din police ved at logge ind på Min side. På glas- og sanitetsskader er selvrisikoen altid nul, uafhængigt af hvilken generel selvrisiko, du har valgt på indboforsikringen.

Specielle selvrisici

Vær opmærksom på, at der på resthjælps- og elektronikdækning altid er en fast selvrisiko, uanset hvilken generel selvrisiko du har valgt på forsikringen.

Vær særligt opmærksom på, at der på følgende skader altid er en en minimumsselvrisiko, uanset hvilken generel selvrisiko du har valgt på forsikringen (er din generelle selvrisiko højere end minimumsselvrisikoen, er det den generelle selvrisiko, der gælder): 

  • Pludselig skade
  • Haveredskaber over 10 HK
  • Skader i kælder ved voldsomt sky- og tøbrud

Særlige afskrivninger

På følgende genstande gælder der særlige afskrivningsregler. Her følger vi først afskrivningstabellen, og fratrækker dernæst eventuelt selvvalgt selvrisiko:

  • Almindelige elektriske apparater
  • Særlige elektriske apparater
  • Briller
  • Cykler

Både fast selvrisici, minimumsselvrisici og afskrivningstabeller kan du finde i betingelserne for forsikringen på Min side. 

Log ind på Min side og se din selvrisiko
Hvor lang tid er I om at behandle min sag?

Vurderingen af, om din skade er dækningsberettiget eller ej, sker typisk umiddelbart efter vi har håndteret anmeldelsen.

Ved skade på dit hus, som kan være mere omfattende (f.eks. udstrømning af vand), vejrlig skader (f.eks. skybrud) eller indbrud, kan det dog være nødvendigt med en besigtigelse, før vi kan afgøre om skaden er dækket. Du vil typisk blive kontaktet indenfor 2-5 hverdage for at aftale evt. besigtigelse, hvis det er nødvendigt.

Fra det øjeblik hvor al nødvendig dokumentation (både for genstande og hændelse) er sendt til os, går der normalt maks. 14 dage, før din erstatning kan udbetales.

Brug for at tale med os?
Hvad skal I bruge for at kunne behandle min skade?

For at kunne behandle din anmeldelse har vi brug for følgende: 

  • Kort beskrivelse af skaden 
  • En opgørelse over de beskadigede genstande
  • Den dokumentation fx kvitteringer og billeder, som du kan fremskaffe
  • Journalnummer fra politirapport og/eller brandrapport, hvis der er tale om tyveri, indbrud eller brand
  • Er der smykker blandt de omfattede genstande, sender vi dig også et link til en samarbejdspartner, som hjælper med smykkevurdering af både nye,  brugte og arvede smykker.
Log ind og anmeld skaden

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Vi sidder klar til at hjælpe dig på 88 18 69 56. Man-tors 08:30-18 og fre 8:30-16.