Hop til indhold

Velkommen til Gjensidige

Vi sidder klar til at hjælpe dig på 88 18 69 38 (mandag-torsdag 9-16, fredag 9-14)

Dine erhvervsforsikringer er blevet overdraget til Gjensidige

Godt at se dig!

Vi er glade for at byde dig velkommen til Gjensidige. Det tidligere Sønderjysk Forsikring - nu Forsia Forsikring - har nemlig overdraget deres erhvervskunder til Gjensidige, og dine forsikringer er nu flyttet over til os. Her kan du se, hvad det betyder for dig. Du får samme gode betjening Både forsikringsrådgivere og assurandører som I kender fra tidligere fortsætter i Gjensidige, så du er sikret samme gode betjening, som du er vant til. Sådan kontakter du os vedr. dine forsikringer og skader Har du spørgsmål til dine forsikringer, får du en skade, eller har du en igangværende skadesag, er vi klar til at hjælpe dig. Find vores nye kontaktoplysninger her på siden. Dine dækninger og betalingsmetode fortsætter uændret Både dine dækninger, og måden du betaler dine forsikringer på, fortsætter uændret, uanset om det er via indbetalingskort eller Betalingsservice. Din opkrævning kan blive forsinket Betaler du normalt i september og/eller oktober måned, kan du opleve, at din opkrævning er forsinket. Vi forventer, at alle opkrævninger er gennemført senest primo november.

Få hjælp

Kundeservice & salg 

88 18 69 38  service-aabenraa@gjensidige.dk (mandag-torsdag 9.00-16.00, fredag 9.00-14.00)

Mægler

88 18 65 27  maegler-aabenraa@gjensidige.dk (mandag-torsdag 9.00-16.00, fredag 9.00-14.00)

Skade

88 18 65 31 skade-aabenraa@gjensidige.dk (mandag-torsdag 9.00-16.00, fredag 9.00-14.00)

Akut skadeservice

70 10 90 09 (Døgnåben)

Rejseskade

+45 88 24 73 10 alarm@gjensidige.dk (Døgnåben)

Ofte stillede spørgsmål

Jeg plejer at tale med en bestemt rådgiver, kan jeg fortsat komme til det?

Ja, med stor sandsynlighed. De fleste dygtige erhvervskollegaer fra det tidligere Sønderjysk Forsikring fortsætter i Gjensidige. Ellers kommer du til at tale med en af vores andre dygtige kollegaer.

Kan jeg opsige mine forsikringer?

Ja, du kan opsige dine forsikringer på vanlig vis. Dvs. til hovedforfald eller ved udløb af flerårig aftale.

Jeg har fået en regning som jeg skulle have haft for længe siden

I forbindelse med overdragelse af porteføljen til Gjensidige, har vi holdt opkrævningerne tilbage. De fleste opkrævninger forventes at væres sendt ud enten som indbetalingskort eller som BS opkrævning primo oktober.

Vær opmærksom på, at betaler du månedligt vil der være opkrævning for både september og oktober måned.

Har du spørgsmål til opkrævningen så ring venligst til os på 88 18 69 38

Jeg har fået en præmiestigning på mine forsikringer. Det ønsker jeg ikke at acceptere - hvad kan jeg gøre?

Du er fritstillet, som der står i forsikringsbetingelserne, hvis du har fået en præmiestigning, og du kan derfor vælge andet selskab ved dit hovedforfald. Andet selskab skal indsende opsigelse til os.

Er jeg dækket på samme måde i Gjensidige, som jeg var tidligere?

Ja, indtil policerne flyttes til Gjensidiges betingelser. Ved flytning oplyser vi dig om evt. forskelle i nuværende og fremtidig dækning, så du kan være tryg ved skiftet til Gjensidige.

Har det betydning for min skade, at jeg nu skifter til Gjensidige?

Nej, dine igangværende skader behandles helt som før overtagelsen, og du har fortsat de samme forsikringsbetingelser.

Jeg har sendt en klage til Sønderjysk Forsikring, men får svar fra Gjensidige Klageansvarlig enhed. Hvorfor?

Gjensidige overtog 1. september 2023 behandlingen af klagehenvendelser fra erhvervskunder i det tidligere Sønderjysk Forsikring.

Jeg var Sønderjysk Forsikring-kunde, men den bedste dækning er i Gjensidige, hvordan er jeg stillet?

Alle kunder fra det tidligere Sønderjysk Forsikring kan flyttes til Gjensidiges betingelser ved hovedforfald. Indtil da behandles skader på jeres hidtidige betingelser. Som kunde kan du flyttes over før hovedforfald, hvis du ønsker det.