Hop til indhold

Anmeld en skade på din ejerskifteforsikring

Få hjælp til at anmelde en skade på din bolig, så du og din familie hurtigt kan få en normal hverdag i jeres hjem.

Sådan anmelder du en skade

  1. Log ind
  2. Klik på anmeld skade. 
  3. Følg vejledningen og udfyld skadeanmeldelsen.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til at anmelde en skade? Vi sidder klar til at hjælpe dig på 88 18 69 70. Mandag-torsdag 08:30-18 og fredag 8:30-16.

Når du har anmeldt skaden

  1. Vi går i gang med at behandle din anmeldelse.
  2. Du modtager en mail med en kort liste over de dokumenter og fotos, vi mangler for at kunne behandle din skade.
  3. Al kommunikation på din sag foregår i Scalepoint, vores samarbejdspartners system. Du modtog et link til systemet og din skadesag kort tid efter, du anmeldte skaden.
  4. Hvis det er nødvendigt arrangerer vi, at taksator eller håndværker kommer og besigtiger skaden.
  5. Når vi har alle oplysninger og dokumenter, behandler vi din sag og giver dig svar på om skaden er dækket typisk i løbet af 2 uger. 
  6. Er skaden dækket, kan du bruge vores netværk af håndværkere eller hyre en selv til at udbedre skaden, så du og familien kan få en normal hverdag igen. 

Ofte stillede spørgsmål

Hvad betyder husets alder og type for din ejerskifteforsikring?

En ejerskifteforsikring dækker ikke alle skader og skavanker på dit hus. De skader og skavanker, der er almindelige, når man ser på husets alder, stand og byggemåde, vil ikke blive dækket af forsikringen, og vil ofte heller ikke være nævnt i en tilstandsrapport for ejendommen.

Forventelige skavankerEksempelvis er det normalt, at der er fugt i kælderen i et ældre hus, at et ældre tag kræver mere vedligeholdelse end et nyt. Det er også forventeligt at gulvene i ældre huse er ujævne eller giver efter og knirker, når man går på dem - og sådanne forhold er derfor ikke dækket af ejerskifteforsikringen.

Se mere om Boligpakken
Hvad dækker en ejerskifteforsikring ikke?

En ejerskifteforsikring dækker kun forhold, der omhandler bygningerne på ejendommen. Alt hvad der befinder sig udenfor soklen er ikke omfattet af en ejerskifteforsikring. 

Vælger du den udvidede ejerskifteforsikring omfatter den dog også nogle installationer og indretninger uden for huset, f.eks. forurening fra en olietank.

Kan skaderne forventes? En ejerskifteforsikring dækker ikke forhold, som er nævnt i tilstands- eller elinstallationsrapporten. Forhold, som kan forventes i en bygning af en vis alder, er heller ikke dækket fx knirkende gulve i et hus fra 1930.

Læs mere om ejerskifteforsikring her
Hvor finder jeg mine forsikringsbetingelser?

Du kan altid finde dine forsikringsbetingelser på Min side. 

Det er en god idé at læse betingelserne, inden du anmelder en skade. Selvom din ejerskifteforsikring dækker meget, dækker den nemlig ikke alt, og i betingelserne finder du eksempler på specifikke skadetyper, som almindeligvis ikke er dækket af forsikringen.

Log ind og se dine betingelser
Skal jeg betale selvrisiko for skaden?

Ja, du skal betale selvrisiko for skader der dækkes af din ejerskifteforsikring. Du kan se beløbet på din police ved at logge ind på Min side.  

Selvrisikoen gælder for hver skade, du anmelder. Det betyder eksempelvis, at der ved en skade på både tag og gulv, skal anmeldes to skader og derfor også skal betales to gange selvrisiko, hvis begge skader bliver dækket af forsikringen.

Log ind og se din selvrisiko
Hvor lang tid er i om at behandle min sag?

Vurderingen af om den skade, du har anmeldt, er dækket af ejerskifteforsikringen eller ej, tager typisk 2 uger. Enkelte gange kan der godt gå lidt længere.

Bemærk dog at vi ofte først kan begynde vurderingen, når vi har modtaget al den nødvendige dokumentation fra dig, og en af vores samarbejdende håndværkere eller taksator eventuelt har været forbi huset for at  besigtige skaden.

Brug for at tale med os
Jeg har fået et tilbud fra en håndværker. Hvad gør jeg?

Hvis du allerede har fået et tilbud på udbedring af skaden fra en håndværker, er du velkommen til at sende det til os i Scalepoint. Brug linket i mailen, vi tidligere har sendt til dig.

Husk, at du ikke må få en håndværker til at udbedre skaden, før vi har givet samtykke til det. 

Brug for at tale med os?
Hvor kan jeg se min sag henne?

Da du anmeldte skaden, modtog du en bekræftelsesmail med et link til vores samarbejdspartners, Scalepoints, hjemmeside.

Al kommunikation med din skadebehandler samt upload af dokumenter f.eks. købsaftale og fotos skal ske via Scalepoints hjemmeside.

Hvad skal i bruge for at kunne behandle min sag?

For at kunne behandle din anmeldelse har vi brug for følgende:

• Kort beskrivelse af skaden • Hele købsaftalen (inkl. underskrifter fra både sælger og køber) • Salgsopstilling gerne med foto/eller salgspræsentation • Billede eller video af skaden • Evt. tilbud fra en håndværker på udbedring af skaden 

Husk at sende os en besked i Scalepoint, om at du har uploadet dokumenterne.

Log ind og anmeld skaden